Uczniowie klas 4 i 5 przygotowali wspaniałe prace na konkurs 'English around us'.
Oto wyniki:
I miejsca: Emilia Mirocha oraz Natalia Ochman
II miejsca: Błażej Gołucki
Lidia Włoch
Daria Motejadded
III miejsca: Antonina Stopa
Aleksandra Prorok
Natalia Gierat
wyróżnienie: Nina Szewczyk
Uczniowie zostali nagrodzeni ocenami celującymi, pozytywną uwagą oraz nagrodami ufundowanymi przez wydawnictwo Oxford oraz nauczyciela.
Dziękuję za liczny udział i zachęcam do uczestnictwa w konkursach w przyszłym roku szkolnym.
Nagrodzone prace zostaną opublikowane w kolejnym poście.
wtorek, 10 czerwca 2014
poniedziałek, 19 maja 2014
Ostatni konkurs w tym roku szkolnym
Konkurs dla klas IV-VI pt.: "English around us"
Zadaniem konkursowym jest przygotowanie pracy plastycznej/plakatu, który będzie zawierał zdjęcia, wycinki, opakowania i inne zawierające napisy w języku angielskim. 'Angielski wokół nas' - w sklepie, na ulicy, w telewizji, internecie...
Zachęcam do udziału. Zwycięskie prace zostaną nagrodzone.
Zadaniem konkursowym jest przygotowanie pracy plastycznej/plakatu, który będzie zawierał zdjęcia, wycinki, opakowania i inne zawierające napisy w języku angielskim. 'Angielski wokół nas' - w sklepie, na ulicy, w telewizji, internecie...
Zachęcam do udziału. Zwycięskie prace zostaną nagrodzone.
poniedziałek, 12 maja 2014
Wyniki konkursu językowo-plastycznego
I miejsca: Amelia Chrapek, Damian Lenik
II miejsca: Kamil Talaga, Piotr Włoch
III miejsca: Weronika Danek, Zachariasz Zborowski
Wyróżnienia: Izabela Danek, Anna Sitarz
Uczniowie otrzymali nagrody i dyplomy ufundowane przez nauczyciela i wydawnictwo Pearson. Gratuluję i zachęcam do udziału w kolejnych konkursach z języka angielskiego.
Nagrody:
-słowniki obrazkowe
-kalendarze
-zeszyty
-bloki rysunkowe
-papiery kolorowe
-płyta cd
-plakat
-repetytorium gramatyczne
II miejsca: Kamil Talaga, Piotr Włoch
III miejsca: Weronika Danek, Zachariasz Zborowski
Wyróżnienia: Izabela Danek, Anna Sitarz
Uczniowie otrzymali nagrody i dyplomy ufundowane przez nauczyciela i wydawnictwo Pearson. Gratuluję i zachęcam do udziału w kolejnych konkursach z języka angielskiego.
Nagrody:
-słowniki obrazkowe
-kalendarze
-zeszyty
-bloki rysunkowe
-papiery kolorowe
-płyta cd
-plakat
-repetytorium gramatyczne
poniedziałek, 5 maja 2014
Moja ulubiona historyjka - konkurs dla klas I-III
Poniżej prezentuję prace uczestników konkursu plastyczno-językowego dla klas I-III szkoły podstawowej. Konkurs polegał na przedstawieniu scenki ze swojej ulubionej bajki, baśni, opowieści oraz umieszczeniu tytułu, dialogu, bądź podpisu w języku angielskim.
Damian Lenik, kl. III
Anna Sitarz, kl. II
Kamil Talaga, kl. II
Piotr Włoch, kl. I
Adrian Bączek, kl. I
Gabrysia Grygiel, kl. I
Kacper Karcz, kl. I
Amelia Chrapek, kl III
sobota, 5 kwietnia 2014
Wyniki konkursu poetyckiego
I miejsce: Natalia Gierat
II miejsce: Antonina Stopa
III miejsce: Aleksandra Prorok
Wyróżnienie: Natalia Ochman
Dyplomy za udział: Anna Dobroska, Lidia Włoch
Serdecznie gratuluję wszystkim uczestnikom konkursu i zapraszam do udziału w następnych konkursach z języka angielskiego.
Poniżej prezentuję wiersze zwycięzców:
Natalka Gierat (klasa V)
"Spring"
Spring is coming
It's knocking on the doors
How beautifully it is dressed
Its colorful dress is shining spring-likely
It is wearing a hat
Which you can hear the singing birds from
it is holding a bunch of flowers in its hand
Which is the first sign the SPRING TIME!
Spring leaves meadows full of green grass
and flowers
Colorful butterflies are flying over the meadow
The sun warms much more
In the sky
It is a sign that spring has already been here
and has woken the whole world up
from the long winter sleep!!!
Antosia Stopa (klasa IV)
"Spring"
Spring has come here
The sun shone
And the beautiful meadows
Hares graze
Fine rain falls
Bird nest found
Butterflies are flying
Looking for friends
The rainbow is rain
Because the sun come.
Ola Prorok (klasa V)
"Best animals"
Tigers can bite and birds can fly
Sloths now sleep...
Look at this sheep!
I love small lambs.
Kangraroos can jump.
Rabbits can jump,too. And cow speak:
"Mooo...".
Cats aren't nice, as they don't like mice.
Monkeys can climb.
I like two squirrells - they are Dale and Chip.
Dolphins can swim.
Bees have got Queen.
It is not a false, they are my Best Animals!
II miejsce: Antonina Stopa
III miejsce: Aleksandra Prorok
Wyróżnienie: Natalia Ochman
Dyplomy za udział: Anna Dobroska, Lidia Włoch
Serdecznie gratuluję wszystkim uczestnikom konkursu i zapraszam do udziału w następnych konkursach z języka angielskiego.
Poniżej prezentuję wiersze zwycięzców:
Natalka Gierat (klasa V)
"Spring"
Spring is coming
It's knocking on the doors
How beautifully it is dressed
Its colorful dress is shining spring-likely
It is wearing a hat
Which you can hear the singing birds from
it is holding a bunch of flowers in its hand
Which is the first sign the SPRING TIME!
Spring leaves meadows full of green grass
and flowers
Colorful butterflies are flying over the meadow
The sun warms much more
In the sky
It is a sign that spring has already been here
and has woken the whole world up
from the long winter sleep!!!
Antosia Stopa (klasa IV)
"Spring"
Spring has come here
The sun shone
And the beautiful meadows
Hares graze
Fine rain falls
Bird nest found
Butterflies are flying
Looking for friends
The rainbow is rain
Because the sun come.
Ola Prorok (klasa V)
"Best animals"
Tigers can bite and birds can fly
Sloths now sleep...
Look at this sheep!
I love small lambs.
Kangraroos can jump.
Rabbits can jump,too. And cow speak:
"Mooo...".
Cats aren't nice, as they don't like mice.
Monkeys can climb.
I like two squirrells - they are Dale and Chip.
Dolphins can swim.
Bees have got Queen.
It is not a false, they are my Best Animals!
sobota, 8 marca 2014
Konkurs poetycki
KONKURS DLA KLAS 4-6
Zadaniem konkursowym jest napisanie wiersza w języku angielskim. Wiesz może być długi, może być krótki. Może mieć rymy lub nie.
Ocenie podlegać będzie:
-poprawność gramatyczna
-poprawność ortograficzna
-wizualne przedstawienie wiersza
-wrażenie artystyczne (treść wiersza i odbiór)
Przyznane będą trzy miejsca oraz wyróżnienia (w razie potrzeby).
Termin oddania wiersza: 20 marca (do nauczyciela)
Serdecznie zapraszam!
Nagroda gwarantowana: dyplom, pozytywna uwaga w dzienniku oraz cząstkowa ocena celująca z języka angielskiego.
piątek, 17 stycznia 2014
Spokojnie, to tylko akcent...
Wiele osób jest przerażonych, kiedy wybrawszy się na wycieczkę do UK jednocześnie będąc po n-ilości kursach języka angielskiego, nie potrafi się skomunikować z rodowitymi mieszkańcami Wielkiej rytanii.
Szkoły polskie oferują naukę tzw. standardowego języka angielskiego (Received Pronunciation-RP), do wyboru jest opcja brytyjska lub amerykańska, lecz nalezy podkreslić dominujący charakter tej pierwszej. (co zresztą dyktowane jest również przez wydawnictwa wydające podręczniki do nauczania). Warto równiez zaznaczyć iż RP jest akcentem stosowanym zaledwie przez 2% społeczeństwa brytyjskiego, w tym przez brytyjską Królową. W związku z powyższym, dialekt ten uważany jest za najbardziej prestiżowy i kojarzony ze "śmietanka towarzyską" UK.
Podobnie jak w Polsce mamy różne gwary oraz dialekty (gwara śląska, kaszubska) tak i mieszkańcy wysp mogą pochwalić się wieloma jakże fascynującymi akcentami. Oczywiste jest, że najlepiej samemu posłuchać i ocenić poniższe akcenty,dlatego wymieniam tylko najważniejsze z nich oraz ich najistotniejsze charakterystyki.
Cockney - dialekt popularny głównie w Londynie.Użytkownik tego akcentu:
-używa języka slangowego
-omija głoske "h" w wyrazach
-zamiast don't, not używa zaprzeczenia ain't
-głoska "t" jest niema, a dla sluchacza brzmi trochę jakby mowiący się dlawił
Estuary English - mieszanka RP oraz Cockney. Popularny od okolic Londynu aż do Kornwalii.Używany w bbc, biznesie, wśród młodych ludzi. Mniej elitarny i sztywny niż RP. Przez tradycjonalistów mowy brytyjskiej uważany za prostacki i nieelegancki. Cechy:
-wymawianie "r" podobnie jak w angielskim amerykańskim
-czytanie gloski "L" jak "W" (ł)
-akcentowanie przyimków i czasownikow posiłkowych
-"dławienie się" podobnie jak użytkownicy Cockney'a
Scouse - dialekt występujący w okolicach Liverpoolu. Nazwa wywodzi się od ryby smakowanej przez brytyjskich marynarzy o nazwie "lobscouse". Cechy:
-wymawianie gloski "a" jako "u"
-wymawianie gloski "k" jak "x"
-wymawianie głosek "zębowych" jako "f"
Geordie - używany w północnej części wysp. Dialekt o najliczniejszych naleciałościach z języków skandynawskich, stąd uważany za najtrudniejszy do zrozumienia dla obcokrajowców.
Cechy:
-utrwadzanie głosek, stąd dialekt ten brzmi jak pochodna języków germańsko-skandynawskich, Polakom może przypominać język niemiecki lub szwedzki
-wymawianie twardego tylnojęzykowego "r"
-zmienianie kolejności głosek w wyrazach np. came brzmi jak "kyem"
Przykłady:
Szkoły polskie oferują naukę tzw. standardowego języka angielskiego (Received Pronunciation-RP), do wyboru jest opcja brytyjska lub amerykańska, lecz nalezy podkreslić dominujący charakter tej pierwszej. (co zresztą dyktowane jest również przez wydawnictwa wydające podręczniki do nauczania). Warto równiez zaznaczyć iż RP jest akcentem stosowanym zaledwie przez 2% społeczeństwa brytyjskiego, w tym przez brytyjską Królową. W związku z powyższym, dialekt ten uważany jest za najbardziej prestiżowy i kojarzony ze "śmietanka towarzyską" UK.
Podobnie jak w Polsce mamy różne gwary oraz dialekty (gwara śląska, kaszubska) tak i mieszkańcy wysp mogą pochwalić się wieloma jakże fascynującymi akcentami. Oczywiste jest, że najlepiej samemu posłuchać i ocenić poniższe akcenty,dlatego wymieniam tylko najważniejsze z nich oraz ich najistotniejsze charakterystyki.
Cockney - dialekt popularny głównie w Londynie.Użytkownik tego akcentu:
-używa języka slangowego
-omija głoske "h" w wyrazach
-zamiast don't, not używa zaprzeczenia ain't
-głoska "t" jest niema, a dla sluchacza brzmi trochę jakby mowiący się dlawił
Estuary English - mieszanka RP oraz Cockney. Popularny od okolic Londynu aż do Kornwalii.Używany w bbc, biznesie, wśród młodych ludzi. Mniej elitarny i sztywny niż RP. Przez tradycjonalistów mowy brytyjskiej uważany za prostacki i nieelegancki. Cechy:
-wymawianie "r" podobnie jak w angielskim amerykańskim
-czytanie gloski "L" jak "W" (ł)
-akcentowanie przyimków i czasownikow posiłkowych
-"dławienie się" podobnie jak użytkownicy Cockney'a
Scouse - dialekt występujący w okolicach Liverpoolu. Nazwa wywodzi się od ryby smakowanej przez brytyjskich marynarzy o nazwie "lobscouse". Cechy:
-wymawianie gloski "a" jako "u"
-wymawianie gloski "k" jak "x"
-wymawianie głosek "zębowych" jako "f"
Geordie - używany w północnej części wysp. Dialekt o najliczniejszych naleciałościach z języków skandynawskich, stąd uważany za najtrudniejszy do zrozumienia dla obcokrajowców.
Cechy:
-utrwadzanie głosek, stąd dialekt ten brzmi jak pochodna języków germańsko-skandynawskich, Polakom może przypominać język niemiecki lub szwedzki
-wymawianie twardego tylnojęzykowego "r"
-zmienianie kolejności głosek w wyrazach np. came brzmi jak "kyem"
Przykłady:
- aal reet ? – Jak się masz? ("all right")
- bairn – dziecko (por. norweskie "barn")
- canny – świetny (np. He's a canny snooker player like)
- div – ang. "do"; przeczenie divvent np. Divvent dee that (Don't do that)
- gan – iść/jechać
- geet – bardzo np. Wor lass is geet bonny Moja żona jest bardzo ładna.
- hyem – ang. "home" (por. norweskie "hjem")
- nettie – toaleta
- whey aye – oczywiście
A teraz posłuchajmy jak ten zdolny chłopak prezentuje nam 24 z o wiele liczniejszej grupy dialektów bogatej akcentowo Wielkiej brytanii.
Subskrybuj:
Posty (Atom)
Archiwum bloga
Coffee English
zajęcia na zamówienie